dimecres, 13 d’abril del 2011

FILOSOFIA 3/18
2a SESSIÓ
5/04/11

“LA PRIMAVERA”



Al pati d’ infantil, tots seguts en rotllana davant el camp de flors pregunte:
- “Què veis aquí?”
- Alba ha aixecat la mà però no diu res.
- Indira: “Taronges!”
- Sonia: “Flors!”
- Iris: “Roses, palmeres...”
- Arnau: “Reixes”
- Joaquín: “De prop, arbres”
- Raúl: “Una flor rosa”
- Maite: “Hi ha molts tipus de flors? Hi ha molts colors?”
- Carol: “Taronges”
- Pablo: “Rojas”
- Sonia: “Lilitas”
- Indira: “També roses”
- Maite: “Aquests colors són vius o foscos?”
- Iris: “Clarets”
- Laura: “Vius”
- Maite: “ De quin color són les fulles dels arbres?”
- Álvaro: “Verdes”
- Maite: “ Quin temps fa?”
- Arnau: “Sol”
- Emma: “Allà” (assenyala el sol aixecant el dit)
- Maite: “I portam roba groixuda?”
- Indira: “No! Així!”
- Joaquín: “Jo tenc roba fineta”
- Pablo: “Jo en mànega curta” (i es mira els braços que porta descoberts, i tots el miram)
- Maite: “A l’ hivern hi havia les fulles verdes?”
- Iris: “No, hi havia poques flors”
- Carol: “Està començant a nàixer, comença a fer sol”
- Laura: “Ha canviat el mes”
- Indira: "En juliol farà calor, ara estem a primavera i alguns dies fa calor i alguns fred"
- Raúl: “Vamos a ir a la playa y a la piscina”
- Maite: “Sabeu què vol dir: estiu, primavera, tardor i hivern?”
A aquesta pregunta ningú respon i continue dient:
“Son estacions de l’ any. Duren uns mesos”
- Iris: “Si, m’ ho va dir la meua mare”
- Arnau: “Todavia no és temps d’ anar a la platja perquè l’ aigua encara està freda”
- Maite: “Tancam els ulls i escoltam. Què escoltam?”
Tots tanquen els ulls i fan silènci per intentar saber què s’ escolta.
- Álvaro: “Renou”
- Emma: “Pajaritos”
- Inas: “No son pajaritos, son unas cosas marrones”
- Maite: “Què més podem veure al terra?”
- Nahiara: “Hormigas”
- Raúl: “Centpeus”
- Nahiara: “Marietes”
- Maite: “En primavera comencen a sortir els bitxets”
- Iris: “Avespes per menjar- se la mel”
- Sonia: “Abelles perquè comencen a picar”
- Maite: “Què és la primavera?”
- Álvaro: “No es cauen les fulles. Creixen”
- Nahiara: “Colors polits”
- Laura: “Caloreta i un pelín de fred”
- Joaquín: “Jo tenc una de mànega curta”.

Així doncs, a partir de l’ observació de la naturalesa, els sentits i la conversa hem extret les característiques més rellevants de la primavera i hem xerrat del concepte d’ estació de l’ any. 
A continuació hem entrat a l' aula i hem pintat amb colors de la primavera unes flors per decorar el nostre arbre de les estacions de l' any, partint de la proposta que ens va fer Laura per decorar- lo. 


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada